Main Article Content
Abstract
Abstract
Currently, the progress of marketing communications is not only carried out regularly. Entrepreneurs or companies also use internet media to reach potential customers. Social media is one of the marketing activities that uses information technology and the internet to enhance traditional marketing functions. The advantages of social media are very helpful in the marketing process. When carrying out marketing communications, companies must determine the right strategy to achieve the goals set. The right strategy will provide benefits for the company. This study describes the strategy for using Instagram as a digital marketing communication medium using a descriptive qualitative method. This study uses literature study techniques to obtain data and references. Based on the results obtained, it is known that Instagram is designed so that later it will be used for digital marketing communication media.
Keywords: Strategy, Marketing, Social Media, Instagram
Abstrak
Saat ini, kemajuan komunikasi pemasaran bukan saja dilaksanakan secara teratur. Pengusaha atau perusahaan juga memakai media internet untuk menggapai calon konsumen. Media sosial menjadi salah satu aktifitas pemasaran yang memakai teknologi informasi dan internet untuk peningkatan fungsi pemasaran tradisional. Keunggulan media sosial sangat membantu pada proses pemasaran. Pada saat melaksanakan komunikasi pemasaran, perusahaan wajib menentukan strategi yang tepat guna mewujudkan tujuan yang ditetapkan. Strategi yang tepat akan memberikan keuntungan bagi perusahaan. Penelitian ini menjelaskan terkait strategi pemakaian Instagram sebagai media komunikasi pemasaran digital dengan menggunakan metode kualitatif deskriptif. Penelitian ini memakai teknik studi literatur untuk mendapatkan data dan referensi. Berdasarkan hasil yang didapatkan diketahui bahwa Instagram dirancang supaya nantinya dipakai untuk media komunikasi pemasaran digital.
Kata kunci:, Pemasaran,Media sosial,Instagram
Keywords
Article Details
References
- DAFTAR PUSTAKA
- Aini, N. N., & Basuki, R. S. (2020). Pengaruh Electronic Word of Mouth Media Sosial Instagram@ Gartenhaus_Co dan Store Atmosphere Terhadap Minat Beli di Cafe Gartenhaus Malang Jawa Timur. JAB: Jurnal Aplikasi Bisnis, 6(1), 25–28.
- As’ ad, H. A.-R., & Alhadid, A. Y. (2014). The impact of social media marketing on brand equity: An empirical study on mobile service providers in Jordan. Review of Integrative Business and Economics Research, 3(1), 315.
- Assauri, S. (2018). Manajemen bisnis pemasaran.
- Kotler, P., & Armstrong, G. (2008). Prinsip-prinsip pemasaran (Vol. 1, Issue 2). Jilid.
- Kotler, P., Keller, K. L., Ang, S. H., Tan, C. T., & Leong, S. M. (2018). Marketing management: an Asian perspective. Pearson London.
- Prabowo, R. G. M. (2022). Sistem Informasi Manajemen.
- Tiwa, E. T., Tasik, F. C. M., & Purwanto, A. (2022). Pemanfaatan Internet Dalam Pengembangan Usaha Kuliner Desa Tumpaan Kecamatan Tumpaan. JURNAL ILMIAH SOCIETY, 2(2).