Main Article Content
Abstract
Seorang Guru harus memiliki kemampuan melakukan inovasi dan selalu beraktifitas dalam mencapai tujuan pembelajaran. Media pembelajaran menentukan dalam proses pembelajaran. Media pembelajaran yang baik dan benar akan merangsang, memotivasi dan mempermudah menyampaikan materi pelajaran. Seorang guru dituntut dapat melakukan inovasi dalam merancang, membuat dan mengembangkan media secara berkualitas. Seorang guru dalam mengembangkan media pembelajaran mendapatkan penghargaan secara profesional berupa penilaian angka kredit, sehingga tidak hanya sekedar membuat dan mengembangkan media pembelajaran, akan tetapi harus dilaporkan langkah-langkah pembuatan dan pelaporannya sehingga dapat dijadikan sebagai penilaian kegiatan pengembangan profesi guru pembelajar
Keywords
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Copyright on any article is retained by the author(s).
- The author grants the journal, right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
- The article and any associated published material is distributed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
References
- Hamalik, O. (2008). Kurikulum dan pembelajaran.
- Puspitasari, H., Husna, M. A., & Ulummudin, I. K. (2021). PENGEMBANGAN MEDIA DAM-DAMAN DALAM MATA PELAJARAN FIQIH MATERI HAJI KELAS V MI AL MUSLIMIYAH RANDUBLATUNG BLORA. At-Tuhfah: Jurnal Studi Keislaman, 10(1), 45–59.
- Sapriyah, S. (2019). Media Pembelajaran dalam Proses Belajar Mengajar. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan FKIP, 2(1), 470–477.
- Sari, H. P., Fauzi, A., & Primasari, Y. (2020). KREASI BAHAN AJAR BERKONSEP GAME UNTUK PEMBELAJARAN EKSTRAKURIKULER BAHASA INGGRIS TINGKAT SEKOLAH DASAR. Abdimas Bela Negara, 1(2), 51–63.
- Sari, H. P., Hanur, B. S., & Suwarni, N. A. S. (2022). Menguasai Bahasa Inggris dalam Satu Menit: Pengembangan Bahasa Inggris di STAIBA Kediri. Prima Abdika: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(3), 207–214.
- Triantoro, M., & Erawanto, U. (2022). Meningkatkan Kompetensi Guru Berbasis Komunitas bagi MGMP SMP Kota Blitar. Prima Abdika: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(4), 440–446.
- Triantoro, M., Erawanto, U., & Sari, H. P. (2023). Madrasah Diniyah Learning Patterns: Curriculum Design Studies and Pedagogical Practices. Al-Hayat: Journal of Islamic Education, 7(2), 534–543.