Main Article Content
Abstract
Program Peningkatan Kapasitas Wirausaha Digital dengan Digital Entrepreneurship Academy (DEA) yang diselenggarakan oleh Kementerian Komunikasi dan Informatika bertujuan untuk membantu para peserta dalam memahami kewirausahaan digital dan memanfaatkan teknologi untuk meningkatkan daya saing usaha. Metode yang digunakan dalam program ini mencakup pembelajaran langsung dan praktik terkait konsep kewirausahaan, penggunaan media digital seperti email dan media sosial, serta pengurusan legalitas usaha melalui OSS. Hasil pengabdian menunjukkan bahwa para peserta mampu mengadopsi teknologi digital dalam usaha mereka, meskipun beberapa peserta menghadapi kendala dalam adaptasi teknologi. Saran yang diberikan adalah untuk memperluas waktu praktik serta meningkatkan dukungan teknis bagi peserta yang kurang terbiasa dengan teknologi.
Keywords
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Copyright on any article is retained by the author(s).
- The author grants the journal, right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
- The article and any associated published material is distributed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
References
- Assidiqi, M. H., & Sumarni, W. (2020). Pemanfaatan platform digital di masa pandemi covid-19. Prosiding Seminar Nasional Pascasarjana.
- Kominfo. (2024a). Digital Talent Scholarship. https://digitalent.kominfo.go.id/#
- Kominfo. (2024b). LMS SDM Digital. https://lms.sdmdigital.id/
- Kominfo. (2024c). Silabus Kewirausahaan Digital Dasar (Dasar I).
- Monica, A., Rahman, M. A., & Achmad, Y. F. (2023). Literature Review: Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Pelanggan Pada Produk E-Commerce. 29(2).
- Novrita, S. Z., Yulastri, A., Ganefri, Giatman, Effendi, H., & Muskhir, M. (2024). Pengaruh Minat Berwirausaha dan Kurikulum Pembelajaran Wirausaha terhadap Kompetensi Wirausaha Digital Mahasiswa Vokasi Tata Busana. Indonesian Journal of Computer Science, 12(6). https://doi.org/10.33022/ijcs.v12i6.3584
- Nugroho, P., Sutrisno, A., & Aminudin, C. (2024). Media Sosial dan Radikalisme: Bagaimana Teknologi Informasi Mempengaruhi Pemikiran Ekstrem. HUMANIORUM, 1(4). https://doi.org/10.37010/hmr.v1i4.31